فرم مشاهده واحد

معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی

معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی شامل سه دفتر بوده و وظایف آن به شرح ذیل می باشد:

  1. دفتر مطالعات و برنامه ریزی راهبردی
  2. دفترمهندسی سیستم ها و معماری سازمانی
  3. دفتر برنامه و بودجه
  • تهیه و تدوین سیاست ها، راهبردها، اهداف و برنامه های راهبردی در حوزه های ماموریتی سازمان.
  • طرح ریزی و برنامه ریزی راهبرد های سازمان و طراحی سیستم ها و روشهای مورد نیاز برای دستیابی به اهداف راهبردی.
  • طراحی و اجرای سازماندهی متناسب با راهبرد ها وسیستم های تدوین شده واعمال اصلاحات در آن متناسب با تغییرات.
  • نظارت و ارزیابی براجرای راهبرد های سازمان و به روز آوری آن مبتنی بر نتایج کسب شده و تغییرات.
  • استقرار و ارزیابی سیستم های طرح ریزی شده و اصلاح آن مبتنی بر نتایج کسب شده و تغییرات.
  • برنامه ریزی بودجه متناسب با راهبرد های سازمان در تعامل با ذی نفعان بیرونی سازمان.
  • نظارت و ارزیابی بر عملکرد بودجه ای سازمان و اتخاذ اقدامات پیش گیرانه و اصلاحی مورد نیاز.
  • برنامه ریزی و کنترل پروژه های سازمان از نظر زمان و هزینه و کیفیت اجرا در تعامل مناسب با واحد های درگیر سازمانی.
  • طرح ریزی و توسعه مدیریت دانش.
  • نیاز سنجی، برنامه ریزی و نظارت بر اجرا و ارزیابی آموزش های تخصصی کارکنان با هدف توسعه تخصصی بر اساس راهبرد ها و ماموریت سازمان.